Strategien für ein erfolgreiches MMO

von Ulathar, Samstag, 09.10.2010, 11:24 Uhr

Auf der GDC Austin gab es am letzten Tag einen Panel über Strategien, wie man ein MMO erfolgreich machen kann. Zu den Rednern gehörten Rich Vogel von BioWare, Nathan Richardsson von CCP, EA/Mythic's Jeff Hickman, Lorin Jameson von SOE und Turbine's Jeffrey Steefel. Geballte MMO Kompetenz also.

Darth Hater war vor Ort und hat den Panel zusammengefasst. Zu den Schlüsselaussagen gehören wohl folgende:

[…] all agreed on the idea that developers need to focus on the dedicated core audience while still leaving options open for new players. […] developers find themselves wanting to satisfy all play-styles at once which can leads them to lose focus on what makes up the core of their game.

Rich Vogel spoke to the crowd about how important it is for developers to keep and grow their staff after launch. He gave the impression that successful, well designed, fun games can fail completely if studios cut their staff after launch because they are unable to continue growing the experience for their players.

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